Kumla

Tävlingen i Kumla gick bra i det stora hela.

Började fredagen med att rida 110, 0+4 plac 7:a, provade rida lite snabbare i omh än vad jag brukar. Kom lite nära ett räcke så det petade vi men i övrigt kändes hon fin.

Lördagen red jag 110 0+0, ganska bra runda. Fastnade lite i svängarna men detta är det bara och träna mer på.

Sen red jag 120 och slutade på 8 fel, rev 2:an men där tyckte jag inte det var något större fel. Mitten på banan red jag bra men mot sista hindret hittade jag inget läge alls så den rev vi, trodde hon skulle stanna men hon bestämde sig för att hoppa. Verkligen inte likt henne!

Söndagen red jag mitt livs 3:e 125 och andra 125 på Flu och där slutade vi på 6 fel. Petade insprånget i 3-kombinationen och sen hade vi 2 tidsfel då det var en A:0a (många som inte svängde hade tidsfel)

Var mer tittiga hinder som hade kommit fram men hon kändes väldigt ärlig och detta börjar också kännas lite som en seger, inte alls samma häst som skrittade fram på hinder och stod och fnyste!!

Är riktigt nöjd med min ridning och hur Flu hoppade i 125, kändes lätt och vi hade fin rytm :D

Snart blir det 130, ska bara hitta ett bra ställe och göra debuten på.



Från vår första 125

Kommentarer
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Hej! Jag råkade av en slump hitta hit och såg att jag har lite bilder på dig från tävlingen i Kumla om du skulle vara intresserad. Kolla på min blogg om du vill se exempelbilder jag tagit därifrån :)



Ha en bra dag!

2010-05-04 @ 12:41:18
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: Skickade bilderna på dig till din mail som står här i bloggen. Lycka till med tävlandet!



MVH Jenny

2010-05-04 @ 15:02:43
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0