Vallentuna 3-4/7

Tävlingen i Vallentuna gick bra men det var nästan för varmt. Flu kändes ganska matt och jag tror hon var ganska trött.

Lör:
115 cm A:0           0:a plac 10:a

125 cm A:0/A:0     0+10 plac 4:a 

Sön:
120 A:0                4 fel

Några bilder kommer.

I 115 var hon jätte fin, jag red snäva svängar men galopperade inte så jätte fort. Bästa A:0 an jag ridit

Till 125 var hon ganska trött, uppstallningen var inte så bra då det var väldigt varmt. Var nolla i grunden men hon blev bara svårare och svårare och svänga, i omh rev vi ett hinder och innan sista räcket la jag en volt då hon var väldigt lång och bara älgade fram. Då vi bara var 4 som kom till omhoppning räckte resultatet till en 4:e plats. Oväntat och vi fick springa och slänga på sadel och träns (skrittade ut innan ärevarvet)

Malin sa att efter 125 så hade min kedja vänt sig och FLu som är så känslig blev nog ganska störd av detta. Tror det var därför jag knappt kunde svänga och hon stack med mig

I 120 på söndagen kändes hon lite matt på framhoppningen och inne på banan rev vi redan 2:an. Jag hade för dåligt tryck i henne i svängen så hon räckte inte riktigt över oxern. Efter de så red jag bara en skolrunda med långa svängar och lite mer i arbetsgalopp och tänkte på min sits. Flu hoppade resten av banan väldigt fint och enkelt. Ingenting satt kvar från i lördagens 125 att hon stack och att jag inte kunde svänga, nu hade vi tejpat fast kedjan så den inte kunde vrida sig.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

TACK!! Och detsamma :) Hur gick det med massören?

2010-07-06 @ 10:53:29
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Erica

Grattis! Ni plockar ju rosetter på varje tävling =D Kul!

2010-07-07 @ 14:37:48
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Emma

Grattis till placeringarna

2010-07-07 @ 22:39:13
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0