Ridning

Sms:ade John och jag skulle rida ca 1 vecka innan han skulle kolla på henne igen. Bestämde ingen tid men jag ringer honom i början på nästa vecka och bokar in en tid, han får komma till mig. Skönare än att åka hem till Micke och Lotta.

Lotta skickade sms om att träningen börjar nu på onsdag och att hon satt mig i gruppen 19. Kommer fortsätta träna för Micke men missar de första träningarna, tyvärr.

Igår red jag Flu, trodde hon skulle vara galen men tömkörning och longering har fungerat bra på henne.
Red ca 45 min i ridhuset, skrittade fram och av länge. Travade och hon var fin och loss, trodde faktisk hon skulle vara lite stel och hängig i handen. Känns lite knackig ett par steg i högervarv när man svänger men jag ska rida på tills John ska kolla. Galopperade lite i bägge varven och efter det så var hon som vanligt i traven..

När jag galopperade i vänstervarv kändes de som hon glömt bort hur man svängde, hihi. Lossnade efter 2 varv på volten.

Känns så kul och komma igång igen :D

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt för er att vara igång igen . Hoppas hon får en OK stämpel i rumpan sen... :-) har du en martingal som skulle kunna passa en flodhäst? Tänkte vi kunde få låna och prova så vi vet vad vi ska leta efter till ankan.. Just nu har Matilda skarvat själva halsremmen med en snokrem från ett träns..

2010-01-14 @ 10:14:14
URL: http://www.nogg.se/vildahilda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0