Mustang

Igår var vi på Mustang för att kolla sadeln och mycket riktigt så hade hon breddat sig. När jag var där sist behövde jag rida med ett schabrack som hade ludd under och nu när han la på det så blev det för trångt för henne i fram och då låg den och tryckte, han sa att den då åker bak ca 1 dm för att det är där "den får plats".

Precis som Micke sa, så känns skönt att jag åkte och kollade.

Per, på Mustang, sa att han var säker på att det var sadeln som orsakat hennes ryggproblem och att jag kunde ha den men utan ludd, alltså bara ett vanligt schabrack nu. Han ska stoppa om den nästa vecka med bättre ull som ska ge lite mer svikt och det blir nog toppen.

Har fortfarande problem med hennes mugg, vill inte ge med sig :( Någon som har bra tips där?

Klippte henne igår, hann dock inte klart hela hästen med det sista tar jag idag. Ska försöka ta kort och visa resultatet :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

en del har provat att tvätta med saltvatten, eller grönsåpa (det är nog det jag tycker är bäst). Fast ibland kan ju muggen komma "innifrån", vi tog ett prov hos vet. som kollade och skrev ut medicin (typ socatyl) och då försvann den... Sen bytte vi från torv till spån oxå vilket nog hjälpte :)

2009-09-29 @ 20:58:19
Postat av: Therese

Känns lite jobbigt att det inte försvinner, har varit hos vet en gång och de tyckte knappt de va något men jag vill ju få bort det.. Jag har också precis bytt till spån och får prova grönsåpa. Tack för tipsen!

2009-09-30 @ 08:32:11
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag fick en gång tips av en travgubbe , Pevaryl -fotsvampssalva :-) Tycker det har funkat bra..

2009-09-30 @ 08:51:01
URL: http://www.nogg.se/vildahilda
Postat av: ida

Jag brukar använda tea tree lotion på mugg, vi hade en häst med 4 vita strumpor över knäna, så hon fick jättelätt mugg, men det försvann så fort och kom inte tillbaka efter det!

2009-10-03 @ 12:15:33
URL: http://inhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0