Underbara häst <3

Igår red jag på banan, hon var så otroligt fin. Satt och myste och bara njöt av att rida henne.
Skrittade fram i 10 min på stallplanen, hade inga reflexer så ville inte skritta ut då, satt och red serpentiner och 8-volter. Sen gick jag in på banan och travade henne i lite friskare tempo utan krav i bägge varven, började arbeta henne med mycket tempoväxlingar och innanför spåret. Gjorde lite byten i galoppen och när man sen ska in på volten så känner man på hela hästen att hon väntar på ett byte, frustar och skuttar till men "byter" till den galoppen vi redan har. Tvingade mig att börja lägga ner henne efter ca 35 min, när hon är så där fin som hon var igår skulle jag kunna sitta och rida timmar ;)


När jag köpte henne trodde jag visserligen att hon skulle bli finare att rida på marken men att hon skulle bli så här fin och roligt hade jag faktiskt inte vågat hoppats på. Ångrar att vi inte filmade passen i början när hon sprang med huvudet i taket och bara tjafsa, sänkte ryggen och orkade inte ens galoppera ett varv i ridhuset även om jag stod i lätt sits. Ångrar även att vi inte tog några kort, jag tyckte inte hon var så fin då men gud va kul det hade varit och jämföra henne med då och nu. Även om hon kanske inte är perfekt nu så har det hänt så otroligt mycket och det är så roligt att höra beröm om hur fin hon blivit från folk som sett henne från hennes tid i Tyskland eller hennes första tid här i Sverige.

Har ändrat klasser på söndag och kommer rida 1m Avd B och 110 Avd A i Rimbo.

Malin var med och tog kort, de blev inte så bra ute i mörkret men i stallet tog hon jätte söta kort på Flu.
Jag skulle vara med på några bilder med henne men min söta häst ska bara gosa, fiffla i mitt hår eller hitta på andra bus *hihi* men vissa kort blev bra iaf.


Kommentarer
Postat av: maria

tackar :) vad är de för häst?

2009-10-09 @ 12:49:41
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: maria

nice ska oxå till rimbo i helgen och hjälpa en kompis :)

2009-10-09 @ 12:50:32
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: Therese

Okej, vad skoj. Hoppas på bra väder :)

Hon heter Super Fly ett sto efter Stakkato

2009-10-09 @ 15:22:12
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: sofie

sv: haha okej ja visst blir det vackert? spec jag som är vänsterhänt också, himla snyggt ;)

2009-10-09 @ 16:47:43
URL: http://sbhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0