Träning hos Micke

För det första så var min häst pigg, glad, rörlig, busade, reste sig lite när hon blev ivrig och komma iväg och bjöd på hinder = Min häst mår bra igen :D :D

Micke sa flera gånger att hon såg så fräsch ut och äntligen kändes det som vanligt, inte haft den känslan på månader nu och har ju fått anledningen men så skönt att hon mår bra min älskling <3

Hoppade bana i arbetsgalopp, alltså ha dem på plats var sockerbitar samt 2 vanliga räcken på ca 50 cm.

Först värmde vi upp på volt och sedan ena linjen. Första varvet på banan var hon inte så med mig men andra var hon super. 3a b var det 8 meter mellan på 2 galoppsprång, 4 till 5 var det 6 korta.





Sen avslutade vi med att hoppa 2:an till 1:an och då låg 1:an på ca 90 1m och hon hoppade kalas.
Sen skulle vi vända på det och hoppa 1:an till 2:an så 2:an låg på ca 90 1m och 1:an låg på ca 60 cm och jag ligger lite nära, Flu tänker hoppa, jag är säker på att hon ska hoppa men hon ångrar sig och jag åker av *haha*


När jag pratade med mamma i telefonen: Ramlade av igår, aldrig hoppat så högt förr så kanske inte var så konstigt  :P
Hon blev lite nervös och sen började jag skratta och sa att hindret var 60 cm, hon ba men lilla gumman då..

Det är som Micke sa, hon vill inte slå sig så är det bara. Men då det var så himla lågt trodde jag hon skulle skutta över ändå men nepp, tror att jag kommer lära mig mycket på henne men någon läromästare är hon verkligen inte ;)



Kan inte annat än och älska henne, så fin <3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vem tränar du för? Jättefin bild :)

2009-10-02 @ 08:41:37
URL: http://jsohlman.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack så mycket :)



Jag tränar för Mikael "Micke" Schultz

2009-10-02 @ 08:46:01
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Erica

Vad härligt att bo så pass nära att du kan åka till Micke och träna... själv har man ju en bit ner =) Superfin bild förresten! Vilka framben! =)

2009-10-04 @ 13:18:44
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Therese

Ja det är perfekt men han kommer ju iaf upp till er ibland :)

Tack, ja hon har grymma framben min "lilla" pålle ;)

2009-10-04 @ 20:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0