Träning hos Micke


Igår var det träning hos Micke :D Flu var riktigt laddad och tyckte livet var super skoj, jag tycker det är roligt att hon känns så fräsch så jag blir bara glad men snart kan hon väl ändå lugna ner sig lite ;)

Hoppade fram på ett räcke med block framför (nr 3) i vänster varv, hon studsade fram till hinder och Micke tyckte hon såg ut som en handbollsmålvakt *haha*. Hoppade väldigt bra men svårt och få till jämn och fin galopp, sedan hoppade vi räcke ur kort sväng med stor vattenmatta bakom (hinder nr 2) och på båge ner till hinder nr 3, svårt att få henne ta ut svängen eftersom de är grejer i alla hörnen hos Micke, är det inte boxar så är det hinderstöd eller sockerbitar men det är nyttigt för henne, så första gången hade vi bara ett galoppsprång på oss på böjt spår och hon blev lite förvånad men hoppade bra iaf men jag missar svänga till hinder nr 3, ganska svår sväng.

Sen hoppade vi bana, Flu studsade runt och tyckte livet lekte, jag var helt slut när vi var klara. Hon var inte i en bom (som vanligt) hoppade stort och fint och väldigt pigg. Micke sa att de va bra ridit och att hon verkligen inte blir lätt när hon är så.

Hoppade banan ett varv till och det kändes bättre, fortfarande lite väl pigg men bättre.

Micke sa efter att hon ser super fräsch ut men att hon är för pigg. Att det var bra ridit och att han gillar min attityd, förr tyckte han jag var för mycket perfektionist och la volt om jag hade tyglarna lite konstigt eller spöet (haha var nog lite så också)

Sen så hade jag tydligen lovat middag och utekväll på Café Opera om jag inte red 135 innan december, haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0