Tömkörning & ridning :/

Igår var min plan att vara hemma till 20.00, kom hem ca 21.30 anledningen? Min häst var lite speciell igår..

Tar ut och tömkör henne på utebanan, hon är duktig i början och lite seg men lät henne vara så. Börjar i vänstervarv och hon jobbar på fint, tränar övergångar skritt och trav. Sen byter jag varv och hon är jätte duktig (hennes svåra varv) tränar lite övergångar skritt och trav och hon sköter sig bra. Men sen händer det något (tror jag eller så var det bara i hennes hjärna) för hon far iväg sen en hingst med svansen högt upp i luften och fnyser. Sen så reser hon sig jag får henne att gå framåt men vill inte hon ska rusa så "prrooar" lite åt henne (räcker liksom med rösten) och då reser hon sig igen och står så på stället.
Då hade vi hållit på i 40 minuter men där gav jag upp fast ville ta igenom problemet så in i stallet och slängde på sadeln och ut igen.

Tror ni inte hästen är så himla fin när jag sitter upp.. Pigg och lösgjord, arbetade på bra. Fanns lite mycket energi kvar som när jag skulle byta galopp och hon kastar upp bakbenen först., haha de var jag inte beredd på. Gjorde ett par till byten och de gjorde hon bra.

Skrittade av i mörkret. Blir inte klok på min häst och kommer nog aldrig bli men en sak är ju säker att den ena dagen är inte den andra lik :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0