Strömavbrott och hoppning

Red Flu uppe i Naffes ridhus, när jag satt och travade fram så blev det plötsligt mörkt. Flu blev lite förvånad och jag var glad att vi inte red an ett hinder då..

Som tur var så var Pelle i ridhuset och fixde tillbaka strömmen :)

Flu kändes pigg och fin, värmde upp lite på en sockerbit.
Sen hoppade jag en grind och varierade långa och korta anridningar, Malin som inte sett henne sen jag fixade sadeln och så tyckte det var stor skillnad på henne.

Hoppade bra och lyssnade, en gång så var hon inte fokuserad och kollade på grejer i hörnet och då vände jag ifrån hindret ( äen om hon skulle hoppat om jag red på men bara onödigt att få sånna språng så hon blir stressad) och då blev hon tjurig och reste sig lite med öronen slickade bakåt, hihi hon HATAR när jag vänder ifrån, vill göra allt rätt och blir så sur när det bir fel..

Sen flöt allt på bra, gäller att jag får henne lite mer fokuserad på mig när vi hoppar lågt och det tyckte jag att hon var sen :)

Nu står hon med sina BackOnTrack på sig för första gången, tyckte hasskydden var lite konstiga och hoppade jämnfota men hoppas hon vänjer sig snabbr :P

Ska ner igen till stallet och byta täcken för natten vid 10-tiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0