Söndag & Måndag

Söndagen var en riktig slappardag, jag städade och tvättade mm. Sen var jag, Plurre och Mini ner till stallet och släppte Flu i skritten och sedan gick vi på en liten promenad. Efter de mockade jag och fixade innan de var dags för Flu att komma in.

Måndagen började med att jag gick upp tidigt och skulle rida innan jag skulle iväg och sko. Lastade och åkte till Naffe, Malin kom sedan cyklandes och skulle hjälpa till <3

Hoppade flu en linje, sockerbitar och sen en oxer. Haha, shit vad hon hoppade över vissa hinder. Vi hoppade max 80 cm men Flu hoppade väl runt 120 :P La filten på ena sockerbiten och sen stod det en ko brevid ena hindret och jag red aldrig fram och visade men även om hon var lite tveksam så bjöd hon ändå bra :)

I vinter ska vi hoppa mycket tittigt och inte visa henne innan, ska även träna på små men breda oxrar.

Sen fick hon nya skor och sen hann jag även med och klippa. Klippte nästan klart hela hästen, har lite putsning och bakbenen kvar, hon måste ju vara fin i Hamre i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0