Ingen rolig dag

Igår var det tömkörning på schemat. Börjar leda henne i 5 minuter innan jag börjar tömköra i skritt, går bra. Sen börjar vi trava och hon sköter sig bra, lite lugn?!

Byter varv och hon är fortfarande lugn och verkar gå och tänka på annart, smackar och det skulle man ju inte gjort. Hästen brallar iväg som en tok, jag håller bara stöd i tömmen och säge r*prooo* då tvärnitar hon och reser sig och så får jag försiktigt fram henne men hon stannar och reser sig och hoppar som en kanin på stället. Efter ett tag ger jag upp och byter till det lätta varvet där hon även är jäkligt pigg och busig men gick iaf och få henne lugn. Avslutar med att köra henne i skritt i ca 10 min och då är hon jätte seg... Finns det inte normal eller lagom i min häst som vi gillar så mycket i Sverige?!

Var klar efter kl 22 och sa då godnatt till min älskling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0