Funderingar

"Marina hade vi definitivt köpt om det inte var för hennes ålder, hon var lite för gammal tyckte vi. Jag tyckte om henne jättemycket, hon var väldigt stuttsig på backen men när hon jobbade bra då var hon superfin!"

Så skriver Astrid i sin blogg, en blogg jag läser dagligen http://astridstraning.blogg.se/

Direkt när jag läste detta tyckte jag det bara var konstigt, är väl 2 saker man i alla fall vet när man provar en häst, kön och ålder.
Att sen då komma och säga att anledningen att man inte köpte hästen var p.g.a åldern låter i min värld väldigt kontigt. Om jag var ute efter en häst och ville ha ett sto som max var 10 år så skulle jag inte ens ödsla min och hästägarens tid och åka och provrida en valack som var 15 år om jag visste redan innan att det inte skulle spela någon roll hur bra det än gick för köpet skulle inte bli av oavsett.

Sen kan det vara så att om man tex. provar hästar i försäljningsstall så kan de ju vilja att man sitter upp på fler hästar och då är det en annan sak. Men om man ringt på en annons eller blivit tipsad som en häst av sin tränare så borde man i alla fall veta lite om hästen.

Jag hade en som provade min ena häst förut men backade sen p.g.a åldern, vilket jag ändå tycker är konstigt när man vet om det innan och hästen uppfyller alla andra förväntningar (självklart kan de vara "gammla eller knackiga) men då är det ju en helt annan sak.

Vad tycker Ni?



Kommentarer
Postat av: Evelina

Hehe jo nog är han rätt söt alltid :D

2009-10-08 @ 13:41:48
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Grisans matte

Hästen kanske stod i ett försäljningsstall? Eller så kanske det var annat som också spelade in. En 15åring kan varr både gammal och ung beroende på hur fräsch den är, skadehistorik, hur hårt tagen den är innan etc. Hästens ålder är heller inte säkert att man vet innan, alla hästar man tittar på hittar man ju inte genom annons.



Fråga henne vettja?

2009-10-08 @ 14:49:31
URL: http://minvackraste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0