Första inomhustävlingen

Åkte till Rimbo, fin anläggning de fått. Flu skötte sig väldigt bra, var dock lite jobbig i lastbilen på vägen dit.

1m Avd B 0 fel

110 Avd A 9 fel


Hoppade 1m Avd B och hon kändes jätte bra, inte alls spänd eller tittig och tyckte det var roligt igen :)

I 110 så petar hon hinder nr 4 med bakbenen, vi hade inte perfekt rytm till de hindret men hon kunde nog lyft lite till där. Sen till hinder nr 7 så sitter jag och funderar på om jag ska rida innanför eller utanför kombinationen och fokuserar inte på hindret och Flu går åt sidan, vänder upp igen och avslutar banan.

Vet att jag måste rida hela tiden och att jag måste ha en plan, blev nog lite för nonchalant själv för det "bara" var ett räcke. Skärpning till nästa tävling.

Roligt att hon iaf känns fräsch och glad igen :D

Kommentarer
Postat av: Grisans matte

Jo, det är ju sant. Ibland undrar man om folk ens läser annonserna. Hade en jätteskum köpare en gång som provred flera hästar jag hade till salu, helt olika. Den första var en dyrare unghäst med svårklasspotensial som var över 180 i mkh. Den andra var en D-ponny som tävlat på elitnivå för ett par år sedan och den tredje var mer en hobbyhäst utan någon större potensial. Då undrade man vad det var hon var ute efter för häst egentligen? Troligtvis en gratisridare, för hon mest gled runt utan att göra något när hon provred.

2009-10-12 @ 14:56:30
URL: http://minvackraste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0