Underbara häst

Hon var såå himla fin idag :) Lite seg i början av passet och ville inte riktigt ställa åt vänster i vänstervarvet. Gjorde mycket avsaktningar och tempoväxlingar. Red fram ute och sen red vi på banan. Red ca 45 minuter och i slutet var hon fiin :)

Red mestadels av galopparbetet utan stigbyglar, väldigt nyttigt tycker jag. Bra för balansen men sen tycker jag att jag kommer ner lite bättre i sadeln och kan inverka mer med min sits då.


Så söt när man galopperat och ska skritta och ger henne långa tyglar så börjar hon trava ett par steg och sen börjar hon galopper (som hon säger att hon vill jobba mera ;) )
Min häst gillar att arbeta och mår som bäst och är som nöjdast då, därför kommer jag inte låta henne ha någon vintervila. Vi kommer istället ha en liten vila från hoppningen men jag kommer rida/tömköra/skrittmaskinen i alla fall. Dock kommer vi trappa ner någon vecka så hon går "på halvfart" men inte stå helt. Sen har vi haft så mycket ofrivilliga viloperioder i år så är hon okej vid vet. checken så kommer hon som sagt att gå hela vintern men få ta det lite lugnare.

Muggen såg mycket bättre ut och knappt någon svullnad alls :) Tvättade och fxade så nu står hon med bandage samt Back On Track hasskydden.


Min sötnos <3

Kommentarer
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

fin häst & blogg! :)

2009-11-28 @ 21:03:05
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0