Tips!

Vissa hästar är ju känsligare än andra, min är ganska känslig för det mesta faktiskt. Tror det beror på att hon är uppväxt utan hage och bara stått i box och blivit riden i ridhus (utebana).
I alla fall så kan hon få skav vid skänkeln när man har klippt henne och Derma Gel är riktigt bra att ha på där då. Pälsen växer ut igen och den fungerar verkligen :)

Flugans skav brukar aldrig bli så allvarliga för jag stryker på Derma Gel så fort jag ser att det är på gång men värt att tänka på är att man faktiskt kan bli dömd för djurplågeri om man tex. är ute och tävlar och hästen har fula skav.



Derma Gel



Hydrogel innehållande antiseptiska örter för snabb och intensiv hjälp vid mindre skador. Barriäreffekt för extra skydd mot förorening. Derma Gel ger, och underhåller fuktigheten i huden, underlättar rengöring och avlägsnande av död vävnad, stimulerar återväxten av hår samt håller huden mjuk.


Köp hos http://www.engnor.se/


Derma Gel innehåller ej steroider och kan användas på dräktiga ston och tävlingshästar! Pris ca 190 kr

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vilket bra tips, vad kostar det?:)

2009-11-20 @ 18:40:30
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Evelina

Okej, kan vara värt att inhandla då , min häst kan också vara känslig och få skav lite här och där...



Tackar :D

2009-11-20 @ 22:32:47
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Åsa

super grej ju! som sagt, vad kostar den och är den dopingfri?

2009-11-20 @ 22:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0