Morgonfix och morgonmys

Varit i stallet ca 2 timmar på morgonen. Muggen ser bättre ut vilket känns jätte skönt. Flugan fick gå 30 min i skritten medans jag mockade.
Trots att hon har rätt stor box, 3x6 m så är det ändå lätt att mocka eftersom hon är ganska renlig av sig.


Flugans box nymockad

Tips till er som har en uttråkad häst är att skaffa en boll. Min häst älskar sin boll, jag fyller den med krafft och så går hon runt och puttar den fram och tillbaka :)
Tidigare var det ofta väldigt blött i boxen och blött i stallgången för hon stått och lekt med vattenkoppen istället, andra hästar börjar kanske tex. krubbita.


Flugans boll

Hämtade henne från skritten och hon verkade ganska nöjd. Jag betalar för att personalen har henne i skritten måndag-fredag och sen på helgerna fixar jag själv. Inte varje dag hon går i skritten men nu får hon göra det eftersom hon står inne p.g.a muggen.


Perfekt tajming. Skritten vänder och hon har gått 30 min


Dags att hämta in världens underbaraste häst. (Skrittmaskinstäcke från Horze)

Tvättade och fixade muggen, skriver ett inlägg om hur jag gör senare.


Mys innan jag åkte hem. <3

Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Det täcket är toppen :)

2009-11-25 @ 22:30:22
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0