Mål 2010

År 2009 var ett ganska bra år men jag nådde inte mitt mål som var att rida 130 cm. Har tyvärr haft en del skador som gjort att jag missat mycket tävlingar, blev bara 1 tävling i april, 1 i juli, 1 i augusti samt 1 i september. 
Däremot har hon utvecklats enormt i psyket samt ridmässigt, gått från att Micke var tveksam till att jag skulle lyckas få ordning på henne då han tyckte ridbarheten på henne var hemsk och rådde mig att köpa "prinsesshästen" istället till att de flesta som sett henne från Tysklandstiden eller i början av Sverigetiden tycker att det är en enorm skillnad på häst.

2008 red jag första tävlingen slutet på juli, då red jag 90 cm och 1 m och avslutade året med att rida någon 110.

2009 debuterade jag 120 och var felfri, på 3 starter i 120 var jag kvalad till 130.
I år har jag 14 placeringar upp till 120 cm och har startat 125 cm.


Det här är mina mål för 2010:
* Starta 130 och kvala till 140
* Stärka henne mer i galoppen samt få henne ännu mer ridbar
* Åka på fler meeting
* Träna på att sitta ner i anridningen samt öva ögat mer i ett högre tempo
* Hoppa mycket låga men breda oxrar hemma
* Träna mycket på tittiga hinder



Roland Thunholm tog denna bild på oss när vi red 110 cm i Västerås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0