Hoppning

Idag var vi upp till ridhuset, Flu var pigg och lite tittig men bara att rida på framåt så man inte sitter och håller i henne för mycket för då blir det problem.

Idag var det hoppning "skutt" utan stigbyglar, gick över förväntan faktiskt. Flu var riktigt duktig :) Satt ner innan varje språng, kändes bra och med lite träning kommer jag lära mig hitta distanserna bra så tror jag. Dock fick jag ont i ryggen och det var inte så kul :/

Dags att börja åka till gymmet innan jobbet tror jag och kanske börja använda gördeln jag köpte under den tiden jag hoppade Bea.

Efter hoppningen så galopperade jag i lätt sits i lite friare tempo ett par minuter och hon var rktogt nöjd när vi var klara för idag. Fick hjälp av Davd i ridhuset och även med mockningen, alltid sådan lyx när man får hjälp går så mycket fortare då :)
Blivit lite bortskämd med Malin som hjälper till ofta i stallet.


Jag och Super Fly på UPK 110 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0