GPA <3

Skulle vara roligt med en ny hjälm men jag trivs väldigt bra med de jag har faktiskt.
Älskar GPA hjälmar och om jag någonsin skulle börja rida dressyr så skulle jag få problem, ser jätte mobbad ut i andra hjälmar som tex. Malins Charles Owen hjälmar :P



En sån här GPA hjälm har jag när jag rider hemma.





En sån här GPA hjälm har jag när jag tränar och tävlar.



Om jag skulle köpa ny skulle det bli denna:

GPA Speed Air





GPA Highlite


Gillar inte den här nya GPA hjälmen och skulle inte betala runt 13 000 kronor för den.

(bild på GPA Speed Air samt GPA Highlite lånade från http://tavlingsryttaren.blogg.se/)


Vad har Ni för hjälm? Har Ni olika för träning och tävling?


Kommentarer
Postat av: Maja

Svar; Jag håller helt med dig i ditt resonemang med betten. Den största anledningen till att jag gillar pelhamet är för att jag just slipper att sitta och ta dess seeeega förhållningar eller seeeega understödljande tygeltagen. Det GÅR såklart att rida henne på det vanliga tredelade, och det gör jag fortfarande när jag rider "riktiga" dressyrpass, men det blir som sagt sega, lite strakare hjälper från handen då. När vi har pelhamet på behöver jag bara ge ett suermjukt stör, känns som om jag knappt håller i tyglarna! Om jag vill ta en förhållning kan jag helt plötsligt göra det med sätet istället för handen! Hon blir som extra lyhörd, även för de andra hjälperna, när vi har pelahmet på. Och jag resonerade lite som dig där, att så länge inte jag själv blir starkare så borde inte Kenny bli det heller..!

Tack för ditt intresse ;)

2009-11-27 @ 16:17:55
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Emmy

hehe ja, jag tyckte bakgrunden var bekant ;). Jag borde ju ha sett dig när jag var nere... Tränade en dag i en grupp, så det borde ju ha varit med dig?

2009-11-27 @ 18:43:28
URL: http://emmyhs.blogg.se/
Postat av: ebba

jag vet inte vad jag har för nån, hatar den o tänker köpa en JW hjälm när jag har råd :P

2009-12-02 @ 17:28:38
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0