Fina Flu

Igår red jag i regnet, fattar inte hur det kan komma så mycket vatten. Helt otroligt. I alla fall så var hon pigg och lite tittig men kändes väldigt mjuk och lätt i handen. Hade ställt fram en sockerbit längs 4-kanten som jag rullade över i galopparbetet, hon tyckte den var lite läskig först eftersom det blev en liten skugga så hon hoppade säkert dubbelt så högt mot vad hon behövde men så länge hon hoppar de tittiga sakerna utan mer tvekan än så är jag riktigt nöjd.

Så jobbigt när allt blir så skitigt bara tycker jag, tar så lång tid att göra ordning efter passet.

Tvättade och fixade med muggen så hon stod med BackOnTrack samt bandage över natten. Var där imorse och tog av.


Fått en kommentar om att man inte behöver hålla torrt vid mugg och kommentaren var såklart anonym men självklart man måste hålla det torrt och rent! Läs mer på Agrias hemsida eller prata med vilken veterinär som helst!
Min granne äger en hästklinik, är professor och har föreläsningar utomlands så väljer att lyssna på honom och hans kollegor :)



Ska förhoppningsvis till ridhuset ikväll och hoppa en serie och en oxer med vattenmatta hade jag tänkt.

Kommentarer
Postat av: MittLivMedHäst

Såklart mugg ska hållas torr! Skadad hud är känslig för vatten och det gäller ju all hud, inte bara hästars karleder. Ibland undrar man..

2009-11-23 @ 13:25:08
URL: http://mittlivmedhast.blogspot.com/
Postat av: A

Jag är inte dum i huvet, jag har pratat med "vilken veterinär som helst", haft hästar i mer än 30 år och trodde en gång som du. Du behöver inte överdriva med vatten men torka hyfsat torrt med handduk innan du har på salva duger gott. Mina egna hästar är inte unika och på dem gör det ingen skillnad.



Hjälper inte Salsyvase hjälper troligen inget annat icke recpetbelagt heller. Det kan säkert din granne professorn hjälpa dig med.



Om jag varit lite mindre anonym, t ex lämnat en mailadress - skulle du maila mig då eller vad är skillnaden?

2009-11-23 @ 23:26:24
Postat av: Therese

SV: Nu skriver du ju att man ska torka torrt med handduk.. Alla jag pratat med samt alla sidor jag läst på står det att muggen ska hållas torr. Om jag tror att det är viktigt så kommer jag fortsätta hålla det torrt.



Sen tycker jag den salvan jag köpt nu hjälper bättre än Salsyvase. Blir det inte bra om några dagar kommer jag åka till klinik eller ta det vid vet. check hos Micke beroende på när John har tid.

2009-11-24 @ 09:09:23
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0