Fina fina fina häst <3

Igår var hon underbar att rida. Red 1 timme och hela passet kändes roligt och hon var verkligen nöjd. Skrittade fram ute i mörkret 10 min och märkte att hon hade ganska mycket energi. Gick och skyggade för allt möjligt och då har hon ju en anledning och bli rädd, när hon är på det humöret är det ingen idé att ens bry sig. Sen red jag på banan, lät henne jogga fram i båda varven ett tag innan jag ställde krav. Red med dressyrspö och satt ner i traven och arbetade henne. Så fin :)

Galoppen satt jag också ner och arbetade henne i, volter, vända upp på medellinjen och rida rakt fram, tränade på och vända och svänga i lite högre tempo och hon lyssnade på minsta lilla vink. Gick och frustade och var nöjd. Skrittade av ute och då skulle hon ju bli rädd för katten men annars skötte hon sig bra.

Älskar henne så mycket såna här dagar :D

En liten parantes som inte har med hästar att göra ( Djurgården vann :D :D :D )

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt att hon är så fin! Någon gåg ska jag se henne på riktigt ;)

2009-11-09 @ 12:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0