Duktiga häst

Igår var inte humöret på topp när jag satt upp, var jag och Mini som åkte till stallet. Men när jag började trava henne så kände jag att hon hade massa energi och verkade tycka de va så mysigt att komma ut och röra på sig så det smittade av sig till mig :)

När jag ridit ca 15 minuter kommer Malin cyklandes och sen hjälper hon mig :) Vi tränade på förvändgalopp och det tycker Flu är väldigt jobbigt men vi fick till små korta snuttar bra. Hellre ta ett par steg bara än att pressa ett varv och att de inte orkar. Körde ett par repitioner med henne i bägge varven.

När jag fick henne kunde hon inte byta galopp men detta gör hon riktigt bra nu och tror hon är jätte duktig när hon fint byter till rätt galopp. Så jag måste överdirva lite med mina hjälper när jag ska rida förvänd men ju starkare hon blir desto mer "normalt" kan jag rida henne.

Ett lyckat ridpass med en nöjd häst :D


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Min häst kan inte byten än.. Men vi kämpar på! Jag har gjort och gör allt arbete själv på honom så det är lite utmaning :D



Fortsatt lycka till med din häst, kul att hitta en ny hästblogg btw :D

2009-11-12 @ 13:03:37
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0