Söta hästen

Igår skrittade jag henne i 30 min, hon har lite överskottsenergi men skötte sig i det stora hela väldigt bra :)

Nu har hon bara skrittat 5 dagar så idag blir det lite travarbete om hon känns bra.

Tycker det är jobbigt att det börjar bli kallt för jag vet inte hur jag ska göra med ridhus, mitt ridhuskort hos Naffe går ut i december och där är det upptaget en del också. Sen är de lite knepigt att gå dit med henne och lasta varje dag och åka och rida känns lite väl jobbigt faktiskt, särskilt när lastbilen kommer att behöva stå vid stallet (alltså ingen kupévärmare som jag kan koppla in).

Problemet med ridhuset där jag står är att underlaget inte är bra, är mjukt på vissa ställen medan det är hårt och saknar svikt på vissa. Flu gillar inte alls att vara där inne och jag vill inte riskera något med henne, skulle tex aldrig hoppa där och då är jag nästan tvungen att ha ridhuskort på bägge ställarna. Då är problemet pengar, kostar då 5500kr/år och det känns lite väl.

Önskar att de hade satsat på en bra och stor utebana istället som klarar ett par minus där jag står och så hade man haft ridhuskort hos Naffe.

Får överväga att byta stall också eftersom jag känner att jag måste kunna hoppa mer än vad jag gör nu. Inte stora hinder men att man kan bygga upp serier och liknande och träna ögat, lydnaden och smidigheten mera i vardagen också. Detta är ett måste om jag vill rida större klasser nästa år.

Fördelarna i stallet jag står är:
* Lunch i hagen
* Stor box (3x6m)
* Bra hage nära stallet
* Flu trivs jätte bra
* Skrittmaskin
*
Bra rutiner
* Travbana


Nackdelarna i stallet jag står är:
* Ingen spolspilta (dock varm och kallvatten utanför ena ingången)
* Blir ganska dålig luft på sommaren
* Dåligt underlag i ridhuset
* Liten utebana

Finns väldigt mycket bra anläggningar runt där jag bor men då är de inriktade på dressyr, varför finns det inte lika fast för hoppning? Kan inte stå i ett stall där det är okej att hoppa lördagar mellan klockan 11 och 13... Varför är allt så svårt jämt? :(


Flu i "sin" skittmaskin


Kommentarer
Postat av: Evelina

vad har du för hyra där du står ?

2009-12-02 @ 15:12:12
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Evelina

okej , det är i sthlm va ? eller därikring ?

2009-12-02 @ 18:29:58
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

där jag står är det perfekt! billigt och vi har ridhus (dressyr på måndagar och onsdagar och fredagar efter kl 18.00. Hoppning på tisdagar, torsdagar, fredagar innan 18.00 och på lördagar och söndagar får man både rida dressyr och hoppning), ridvolt (samma regler), privat ridslinga, travbana, longeringsvolt och snart terrängbana. Ridklubb på anläggningen och 7 stall på gården :)

2009-12-02 @ 19:21:07
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Lamia

Skrittmaskin är grejen alltså..huuur bra som helst!

2009-12-06 @ 02:16:05
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0