Julafton

Blev skritten 10 min sedan skulle vi longera men hann bara 5-6 varv och sen kom det en tjej som skulle rida i ridhuset och då var det ändå ingen idé att vara kvar. Släppte henne 20 min i skritten medans ja och Maln mockade. Var på sitt trista humör när jag skulle hämta henne från skritten, reste sig för allt, försöker slå frambenet över grimskaftet mm. Är inte rädd för min säkerhet då hon har stenkoll på mig men tyvärr har hon inte lika bra koll på sig själv, andra människor och parkerade bilar.. Gick ändå bra men blir så less på henne ibland..
Släppte ut henne i hagen eftersom jag och Malin skottat hela hennes hage så hon inte ska stå med 1 dm snö.

Muggen är helt borta iaf och hon har stått 2 dagar utan bandage nu :) (därför jag inte vill att hon ska stå i snön och bli blöt)

Efter vi varit hos mamma skulle jag och Malin ner en sväng till stallet och ge henne en morot, en julpuss och kolla benen. Det vi möts av när vi kommer in i stallet är en "sjö" utanför Flus box..

Öppnar boxdörren så hon ska se vad hon ställt till med, hon tittar ut och jag plaskar lite i vattnet, hon står och fnyser och sen går hon och gömmer sig i de torra hörnet *haha*


Hon har en sån stor box så bägge dörrarna som är öppna är in till Flus box


Var bara att slänga ut massa torv så de skulle suga åt sig vattnet.

Gick 2 varv med henne på stallplanen för att se om hon var bättre än imorse och det gick bra, skönt!
Sen så mockade Malin ut nästan 3 kärror eftersom halva boxen också var drabbad av "översvämningen", la in en ny torvbal och hade i krafft i bollen. Tror det var för att vi inte hade gjort de på morgonen som hon blev sur och började leka med annat. Hade trott på en snabbvisit på 10 min men de blir ju inte alltid som man tänkt sig.
Var ska man annars vara en Julaftonskväll om inte i stallet :)


Otåliga Flu tyckte de tog för lång tid...

Malin:
- Vilken bra uppsugningsförmåga torv har, tänk om vi hade behövt torka upp allt med papper.

(Always look on the bright side of life)

Kommentarer
Postat av: Erica Sjöström

Ville bara säga God Jul ! =D

2009-12-25 @ 17:36:12
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul med fler hästbloggar (:

ska vi följa varann i bloglovin ?

jag lägger till dig nu iaf :D

2009-12-27 @ 20:03:49
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Emma

hahah ja de hade ju varit allt för jobbigt ifall ni hade behövt torka upp det med papper ;)

2010-01-01 @ 20:02:39
URL: http://eemmapersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0