Jogga, vad är det?!

Igår var min plan att jogga henne lite och se om hon fortfarande ömmar av "muggen", känns konstigt att kalla det mugg när det är 2 små små prickar men de vill bara inte försvinna :(

I alla fall så var hon så laddad, gick knappt att skritta och när jag skulle trava så var det 2 steg lite på stället och så exploderade hon, så höll vi på ett litet tag innan jag insåg att det kommer aldrig gå så Flu fick galoppera. Så mycket energi i en häst, helt sjukt. Hon var nöjdare i galoppen men tog alla tillfällen att bocka och bralla, haha vad ska man göra. Bara att ignorera henne och vara lätt i handen och driva på framåt, hon har aldrig och kommer nog aldrig uppskatta sina viloperioder.

Efter mycket bus så kunde jag i alla fall trava och hon kändes jätte fin, travade verkligen på och som en dressyrryttare sa att hon hade attityd i varje steg. Kändes bra men svårt och veta om hon hade ont av muggen eller inte men hon brukar inte vilja gå fram om hon har ont, även om hon är pigg utan då brukar det bara vara rakt upp och ner på ett ställe..

Känns ju lite sådär när man är i ridhuset samtidigt som en 3-åring och den sköter sig jätte bra. Valde att gå tillbaka till stallet innan henne eftersom min häst tyvärr inte är ett bra föredöme för en bebis.
Var ett klokt beslut för hon var mest på 2 ben på vägen hem. Ibland blir jag så less på henne, blir så svår att hantera och jag vet verkligen inte vad jag ska göra när hon är så. Känns som jag bara hoppas att hon inte ska slå över och göra sig illa.
Om hon bara kunde sluta resa sig när hon bli rädd skulle mitt liv bli så mycket bättre. Funderar på och åka på en kurs i Horsemanship.. Har kollat lite på hans hemsida http://www.gergils.st/


<3


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

horsemanship är både kul och bra (:

2009-12-03 @ 10:50:28
URL: http://s94356.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0