En lista

Denna lista såg jag hos http://jeeanette.blogg.se/

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Grå, blå samt 3 rutiga
Har du ridstövlar eller ridskor? Stövlar när jag hoppar eller tränar annars skor
Vad är din favorithäst för ras? Hannoveranare
Anväder du chaps? Nej, aldrig
Vad har du för storlek på din hjälm? 57
Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10? 6,5
Är hästar ditt liv? JA!
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Kommer nog få kompromissa lite med min pojkvän nu när vi flyttar ihop :)
Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd?  Ja, alla mina hästar har varit över 160 cm
Har du ridit en helsvart häst/ponny? Kanske
Har du ridit en fjordning? Ja
Har du ridit en shettis? Ja, det tror jag
Har du ridit en travare? Vet ej, kanske när jag var liten
Du rider dressyr i bland? Ja
Du använder alltid hjälm när du rider? Nej men alltid på den hästen jag har nu
Du kan stallreglerna? Ja
Du är i stallet mer än 7 gånger i veckan? Är i stallet minst en gång om dagen men kan bli både 2 och 3 ggr/dag
Har du en speciell favorit häst/ponny? Super Fly
Du rider mer än 4 gånger i veckan? Ja
Du bor nära ett eller flera stall? Ja
Du går på ridskola? Nej
Du brukar rida i ridhus eller paddock? Rider helst utomhus
Har du haft sommarhäst? Nej
Har du ridit mer än 1 år på ridskola? Ja.
Tycker du om att hoppa? Ja
Tycker du om att rida dressyr? Ja
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Spelar ingen roll men en skimmel kan vara väldigt snygg
Hur många hästar har du haft? Som mest hade jag och min syster 4 hästar samtidigt, under åren har det hunnit blivit 10 hästar samt 2 tillridning/försäljningshästar
Rider du för någon privattränare? Ja, Micke Schultz
Hur länge har du ridit? Sedan jag var 7 år
Vad fick dig att börja rida? Har alltid älskat hästar, redan som bebis sa jag tottotooaaa och så fick pappa bara runt med mig så jag kunde få titta på hästar. Haha
Vilken gren gillar du mest? Hoppning
Har du egen häst? Ja
Isf, vad har du för sadlar? Cliff Barnsby  
Vad har du för träns? Flera olika
Hur många täcken har du? Oj, 3 vinter/höst, 2 regntäcken, 2 fleece, 2 ländtäcken, 2 ”filtar”, 1 skrittmaskinstäcke, 1 bomullstäcke (tror de är de jag har till Flu)
Hur många benskydd har du? Ett par när jag tävlar, ett par hemma och ett par i skritten. Plus kanske 2-3 set till som ligger hemma
Hur många vojlokar/schabrak har du? 5 egna kanske och sen brukar jag sno Malins också, hon kanske har en 6-7 st
Hur många grimmor har du? en i nylon och en i läder, sen har jag fler hemma.
Hur många grimskaft har du? 1 med kedja och 1 vanligt


Kommentarer
Postat av: Erica Sjöström

Kul! Jag ser att du svarat att du rider i cliff barnsby sadel. Jag har en till varje häst och älskar dem =). Brukar säga att jag aldrig tagit mig dit jag är nu utan att hitta en sadel som både jag och hästarna trivs så bra i (efter år av letande)... Men folk vet knappt vad det är för nåt om de frågar vad man rider i tex... Alla hoppryttare har ju prestige eller equipe tycker jag...

Kram

2009-12-04 @ 01:06:39
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0