Välkommen till min nya blogg!

Therese Sundin heter jag och är 24 år. Har en häst som jag tränar och tävlar med i hoppning.

När mina föräldrar skiljdes så behövde jag sälja mina två läromästare, Mille och Izak då jag inte hade råd att ensam stå för alla kostnader för två hästar. Bestämde mig för att köpa en yngre häst, åkte till Tyskland med min tränare och fastnade för Super Fly, ett sto e Stakkato - Landadel.

Provred 2 hästar samma kväll/natt som vi kom fram. Ena var en prinsesshäst (som Micke kallade henne) hon gjorde allt rätt och Micke sa att han aldrig sett mig rida så mjukt. Den andra var ett stort sto som egentligen inte var tänkt till mig utan till en annan elev som också åkte med, dock tyckte han att hon var för svår och Malin ville då att jag skulle sitta upp även om tyskarna undrade varför jag skulle upp på den stora hästen.

Var på väg att hoppa av flera gånger, hästen var oriden, sprang med huvudet i luften, orkade inte galoppera mer än ett par steg, reagerade inte för hjälperna och det kändes som inte fram och bak satt ihop.

Micke övertalade mig dock att prova hoppa henne och vad bra hon hoppade, vi fastnade direkt jag och min syster.

Åkte tillbaka och provred henne igen och denna gång bröt hon av mot hinderna hela tiden och verkade allmänt missnöjd, han som ägde henne sa - Little more canter Therese! No kidding tänkte jag men det gick bara inte, hon var sur över något. Kom sedan på att mina sporrar satt aningen längre ner än första gången jag provade henne, vi flyttade upp dem lite och sen gick det bra att hoppa. Borde redan där insett vad det var för primadonna till häst jag var på väg att köpa.

Micke tyckte jag skulle köpa prinsesshästen och att jag aldrig skulle lyckas få ordning på stoet eftersom hon var så oriden, hade jag kunnat köpa två hade jag köpt bägge men att bara ha en som gör allting rätt blir ingen utmaning för mig. Jag hade bestämt mig från dag ett, det var "den stora" eller ingen.

Har ägt Super Fly (Flu eller Flugan) i lite drygt 2 år och har många gånger varit nära på och ge upp och sälja hästen då jag känt att jag inte klarar av henne. Har lyckats ta mig igenom alla motgångar mycket tack vara min underbara syster Malin och min tränare Micke Schultz. Denna häst är speciell men jag vet att det är värt blod, svett och tårar. Jag bara vet det!


Flu när hon varit i Sverige i någon vecka.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kul med fler hästbloggar! :D



det kommer jag dock inte säga förrns allting är klart:P

2009-08-20 @ 13:56:28
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0