Tävling på Aspvik

Vaknade imorse av att det vräkte ner men kände att en klass vill jag rida i alla fall eftersom jag ändå betalat 460 kr (kul och efteranmäla..)

Banan var så blöt, regnat massor och det var stora pölar och när jag skulle gå banan så sjönk jag ner med halva stövlarna. Flu var jätte fin på framridningen/framhoppningen och gjorde allt rätt.

Väl på banan så var Flu väldigt tveksam till underlaget. Styrde mot 1:an och hon stod emot men det kan hon göra ibland så red mot 2:an också en oxer, smackade, tryckte i sporrarna samt la till spöet ( aldrig gjort förr) sen hoppade vi 3:an och sen tackade jag för mig och klappade om henne massor.

Hon brukar tycka det är kul att hoppa, suger på hinder och hoppar alltid stort och fint. Hon är för fin för att jag ska sitta och tvinga runt henne i en 1m klass när hon så tydligt vsade att hon inte gillade underlaget. Det förstår jag, gjorde inte jag heller. Många strykningar, lite trist men nya tag i Stockholm där jag rider 110 fre 110 120 lör

Kommentarer
Postat av: Emmy

Då såg jag säkert dig när jag var nere i Enköping & tränade hos Micke =). Vad fin häst du har :)

2009-08-22 @ 22:00:04
URL: http://emmyhs.blogg.se/
Postat av: Therese Sundin

Ja det gjorde du säkert. Tack så mycket :)

2009-08-24 @ 10:19:13
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0