Hoppträning för Micke

Igår vad det träning hos Micke och det var banhoppning, nyttigt då vi tränat en del teknik nu.
Började med att hon slog med huvudet en del när jag red fram och även när jag hoppade fram, fick sänka bettet 1 hål på ena sidan.

Hoppade bana på 10 hinder med 11 språng, ganska tittig och teknisk bana på 110 cm.

Var både mur, regnbåge block, stor vatten matta, grind, "steges grind" så det var perfekt för min som är lite tittig. Relaterade avstånd med både fram och tillbaka och mycket svängar och på böjt spår.



Första gången var det ganska vingligt och lite för mycket av och på. Andra rundan var det super ridning förutom till kombinationen då jag red på 4 istället på 5 så den linjen hoppade jag om. Micke tyckte hon hoppade som 1 miljon :D

Inte i en bom eller någon tendens till att tveka på hinder.

Hinner inte rida 110 på Aspvik i helgen på lördag för då är det Coldplay och inte heller hinner jag rida på söndag då David  har match och jag lovat vara en bra flickvän och komma och titta. :P
Har nu kommit fram till att jag efteranmäler 1 m. Inte för att tävla utan för att åka dit och inte tänka på placeringar och träna på att tävla, få en bra runda i kroppen inför Stockholm Horse Game.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0