Gårdagens ridpass

Hoppträning för Lotta då Micke ska operera sig. Gick jätte bra, super nöjd :) Ullis (gamal stallkamrat) tyckte det var jätte stor skillnad på Flugan i kroppen, kul att höra :)

Hoppade fram lite och hon kändes lite slö, när det var min tur att hoppa banan kickade jag igång henne lite. 2a,b,c 1 galoppsprång ganska mycket fram, 5 korta ner till 3:an. 4 till 5 6 galoppsprång lite fram 5 till 6 (räcke med vattenmatta bakom) 3 fram. 7 till 8, 6 lite korta.

Flu hoppade väldigt bra, lydnadsplank och lite tittiga hinder men det är bara bra. Hon var inte i en bom, så himla fin. Avslutade med att hoppa banan en gång till på 125 och  hon hoppade super, dock så ser jag ingen distans till lydnadsplanket (hinder nr 7) fast jag har typ 4 galoppsprång kvar så lägger jag en volt.
Lotta- Vad gör du?! Hon har ju hoppas super fram dit, vänta på en distans du behöver inte få panik för att du blir rädd om du inte ser en distans. Är ju bara ett räcke, hon kan gott ligga på vänta ibland.
Så där kan det bli på tävling ibland också så jag hoppade om banan från hinder nr 4 och då flöt allt på precis som det ska.
Lotta hade sagt till pappa att det är en sån himla fin häst. Rolig träning och kul att det för en gång skull kunde gå bra när jag red för Lotta, kanske för jag tränar på hur jag tänker :)





Pappa sa i lastbilen på vägen hem att ingen hade rivit på hela träningen, måste ju ändå anses rätt bra. Sen blev de väl kanske något stopp och lite volter och så men hästarna hoppade väl.



Hade lite att ta tag i när jag kom hem..

Kommentarer
Postat av: N

Åå, man blir typ deprimerad när man ser hela högen man har att göra rent ;)



Haft en bra dag? :)

2009-09-25 @ 20:23:31
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha visst blir man

2009-10-02 @ 09:18:27
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0