Dagens ridpass

Var först och kollade in Matildas nya häst, Ankan, söt häst som med lite mera muskler kommer bli jätte bra. Hon verkar passa bra med honom och det är ju i alla fall det allra viktigaste.

När jag kommer ner till stallet står hästen på gången och Malin står och borstar (hon hade cyklat dit för att det ändå regnade så mycket så de behövde skjuta på höjdhoppningen på Tv). Fick lite dåligt samvete då hon trodde jag redan satt och red så nu fick hon se hela passet + att mocka ;)

Red ett ganska lugnt pass på banan, travade henne lång och låg i bägge varven. Sedan höjde jag henne i formen och gjorde nästan avsaktningar. Alltså att jag som bryter av till skritt men precis innan hon bryter av så kommer jag fram i trav igen, på så sätt får hon ta i med bakbenen,

Galopperade henne lång och låg för att sen hissa henne i formen, red innanför spåret, flyttade henne lite för skänkeln och gjorde byten på en 8:a. När jag köpte henne kunde hon inte byta galopp men nu gör hon det oftast bra, ibland blir det lite för mycket luftsprång ;O

Skrittade av på travbanan.

Imorgon är det tävling 1m + 1m så jag och Malin var iväg och köpte batterier till kameran.

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

lycka till på tävlingen idag! :)

2009-08-22 @ 12:05:44
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0